cHiLL!

30.4.11

-exAM HaBis-cuTi StaRT-

fuh~
yes!
waaahhh!!
final dah habis!
hahaha
alhamdulillah
sem nie soalan2 yg diberikan tidak memenuhi citarasa aku
susah gile doh
dah lah paper aku pkul 9 tadi
tapi
aku baru boleh lelap
pkul 7.30
x nk mengantuk plak kan dalam exam
susah kot paper dynamic tadi
tapi
buat2 gembira je la
x sabar nak balik
habis je exam tadi
aku makan
then aku tido
dari pkul 1 sampai 6
claim terus tido aku
hahaha

ok2
pasal cuti plak
pasni aku gerak
lepas maghrib
sebab tggu member aku
die ade paper sampai pkul 5 lebih tadi
so gerak malam lah
doakan aku selamat eyh
x sabar nak balik
jumpe hakeem
hahaha
muah2!!
gedik la plak
hahaha


k la
aku nak kemas baju
papehal aku text korang
haha




true story,
syahrul

-TruE StoRy-

i cant n i wont pretend that my life is okay




true story,
me

29.4.11

-sAma LaGi-

aku baru je nak study
ingatkan nak study
tetiba nampak yg x sepatutnya
haih
kenapa aku sorang je yang seksa gila
kenapa aku x boleh handle benda nie
ya allah
berat sangat dugaanmu ya allah
kenapa dia boleh gembira
sedangkan aku mcm nie
sakitnya ya allah
urgh!


-mine-

i try my best
n
its dont good enough for you

-6.41-

pkul 6.41 am
aku masih terjaga
masih sedar
masih teringat
kenapa mesti aku
kenapa aku sahaja
yang susah

sudah kebiasaan
tidur bagi aku
bukan lagi malam
bukan lagi siang
hanya bila aku x mampu berfikir
itulah tidur aku


28.4.11

-NaZaR FiNaL ExAm-

haih
mengeluh dulu
penat dah belajar
hahaha

so
hari sabtu last paper
yes!!!
boleh balik
lame dah x balik
paper aku pkul 9-12
peh
lame doh
takut x dapat kawal diri je
nnt ade je yg budget2 pandai
keluar awal
haha

so 
paper last nie 
DYNAMICS
agak killer r
lagi pun
carry mark aku rendah
so
aku x berapa yakin sgt lah
papepun
korang tolong lah doa2kan eyh
ramai2 doa baru lagi best
haha

so
sem lepas
aku nazar
if aku pass paper STATICS
aku puasa 2 hari
so far aku dah puasa baru 1 hari
hahaha
xpe2
cuti sem nie
aku puasa
so
untuk sem nie
aku nazar puasa 3 hari if lulus semua subjek
amcm?
adil x?
adil la kot
doakan aku pass eyh

k la nak study
hahaha
xpun tido

27.4.11

-KeNaPa oRaNg IsLaM SeMBaH KaaBaH??

Mengapa sembah Kaabah? Persoalan itu selalu terngiang-ngiang dalam benak fikiran Jacky.
lalu dia pergi bertanyakan kepada seorang sahabatnya Ahmad.


‎"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"

"Oh.. itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"

"Baitullah tu apa?"

"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"

"Allah ada dalam tu?"

"Tak.."

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"

"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."

"Kamu sembah apa?"

"Saya sembah Allah swt"

"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"

"Saya menghadap sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."

"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la.."

"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"

"Pernah.. selalu.."

"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"

"Tengok perlawanan bola la.."

"Di mana?"

"Dalam tv la.."

"Cuba buka tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.."

"Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada.."

"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."

"So..?"

"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola.. betul tak?"

"Tak.. aku tengok perlawanan bola la melaui tv tu.."

"Peliknya.."

"Sebab apa pulak pelik?"

"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat.."

"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya.."

"Hurm.. jadi tak peliklah ni..?"

"Ya.. tak pelik.."

"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt.. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah.."

"Erk.. kau betul.."



sumber :: gempak



*sometimes we no need to see what we want..just enough with believe...*