cHiLL!

8.6.10

-iPaD-



ok...sebelum aku cite lebih lanjut pasal gadget yg tgh hot nih...bg yg bukan pmnat product APPLE bleh p men jauh2!shush!!hahaha...tapi majoriti masyarakat dunie skrang x dapat nafikan kecanggihan product2 dari APPLE...kali ni post aku mengenai iPAD!!aku sume org da tau pasal iPad nie..jadi xyah nak cite pnjang lebar...juz aku nak fokuskan function2 die je...mule2 aku mmg x berminat sgt nak beli iPad nie...coz aku rase x byk beza pun die ngan iPhone...so bt pe nak bazir2 nak beli...juz screen die lebar je...haha..tapi ape pun...iPad ttp memiliki kelebihan berbanding iPhone...contohnye iPad nie memiliki application iWork yg mane iPhone xde...bg yg xtau ape itu iWork nie mcm Microsoft Word...powerpoint...n so on....dan application nie amat pnting bagi seseorng seperti blogger...student...yg da kerja pun berguna ape...nak bt report boleh...presentation...update blog.....senang kan...iPad nie boleh bawak kemana2 pun...even dalam tandas...haha...punye la senang nak bwak...xperlu lagi nak serabut nak beli laptop..haha...


Mari kita lihat ciri-ciri iPad :
1. skrin LCD bersaiz 9.7"
2. Prosessor Apple A4 1Ghz
3. 802.11n wireless
4. Bluetooth 2.1
5. Terdapat speaker dan microphone
6. Accelerometer
7. Display: 1024×768 pixels
8. Bateri selama 10jam

ape yang aku kagum sal iPad nie ialah GPS die...aku sertakan skali video pasal ipad...



namun ape yg aku dapat perhatikan strategi APPLE dalam memasarkan product2 die...kekurangan sengaja dilakukan bg menarik customer untk mmbeli iPad versi yg seterusnye,,,

-xde camera..untuk ambik gmbar..or untuk video cam,,
-no multi-tasking
-xde ade drag n drop file management
-xde USB port
=xde SD slot
-xde Flash support
-xde HDMI out
-xde full HD Playback
-xde iChat
-x mgunakan sistem operasi Mac OS


mungkin juga iPad yg setrusnya mmiliki kelebihan call..haha

ape2 pun...sgala kekurangan harap dikesali.

No comments: